Case | Hydro

Case | Hydro fornyer adfærden

Hydro fornyer adfærden og øger produktivitet og samspil på tværs af organisationen!

Hydro er et førende aluminium- og energiselskab, der opbygger virksomheder og partnerskaber for en mere bæredygtig fremtid. Selskabet udvikler industrier, der betyder noget for mennesker og samfund. Siden 1905 har Hydro omdannet naturressourcer til værdifulde produkter for mennesker og forretningslivet og har således skabt gode og sikre arbejdspladser for deres 31.000 medarbejdere på mere end 140 lokationer i 40 lande.

Et fælles sprog og billede af ‘what good looks like’ reducerer silodannelse i organisationen​

Udgangspunkt

  • Hydro Extrusions har en ambitiøs vækststrategi med skalering og markedsdifferentiering på agendaen
  • Hydro har en stærk kultur med tradition for at levere alu-profiler – til nu mere komplekse alu-løsninger 
  • Ønsker at udvikle adfærd og performance – som tiltrækker og dygtiggøre medarbejdere og ledere
  • Målet er at skabe et stærkere fundament med øget samspil og produktivitet på tværs for at nå strategien

Udfordring

  • Strategien stiller krav til mere værdiskabende adfærd blandt ledere og medarbejdere
  • Svært at være proaktive og værdiskabende uden et klart billede af den forventede adfærd
  • Følelsen af konstant travlhed og underbemanding
  • Svært at dygtiggøre sig uden en fælles referenceramme i en travl hverdag

Proces

  • Indsigt i strategi, mål, analyser, jobbeskrivelser
  • Interview af ledere og medarbejdere med observation status, teammøder og 1:1 mv.
  • Adfærdsanalyse med potentialer, barrierer i adfærd med anbefalinger 
  • ‘Alignment’ med workshop og træning i konkrete situationer fra hverdagen
  • Eksekveringsstøtte med feedback og coaching af ledere

Konkrete udbytter

  • Enkel og brugbar anvisninger på fra og til i ‘hvordan’ de bedste siger og gør
  • Øget produktivitet med mere ensartet og agil adfærd på tværs af afdelinger
  • Lønsom adfærd og mindset er afdækket og beskrevet i adfærdsdesign
  • Afhængighed af topperformere er reduceret

Tipping points

  • Den unikke proces med gap analyse, fælles referenceramme, grafiske værktøjer, konkrete eksempler og anvisninger
  • Et fælles billede af ‘what good looks like’ i adfærd
  • Dygtiggørelse ‘lidt, men tit’
 

Andre udvalgte cases

Kontakt teamet hos Selectors

Kontakt os

Hvis du vil høre mere om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed

Tlf. +45 72 10 00 30

Haderslevvej 36 | 6000 Kolding