Case | Uptime Development

Case | Uptime Development -  Øget vækst og skalering

Øget vækst og skalering, med flere af de rette kompetencer, hurtigere

”Rekruttering gennem Selectors, har gjort eksekvering af de planer og mål, vi har sat os, lettere at nå”

Adm. Direktør
Ronni Haastrup Madsen

Udgangspunkt: 

Uptime Development (Uptime) har lønsom vækst, skalering og kundeorientering på agendaen. Uptime ønsker at forløse potentialet med organisk vækst og konsolidering i form af fusion og opkøb på tværs af landegrænser. Virksomheders behov for at udnytte intelligente og digitale løsninger accelererer, og for at følge med efterspørgslen er behovet for flere dygtige medarbejdere og (projekt)ledere afgørende, for at nå målene. 

Udfordring: 

Efterspørgsel på kvalificerede IT-specialister og (projekt)ledere i markedet er stor, og kan ikke tiltrække nok kvalificerede kandidater med egne jobopslag og netværk. Den konstante travlhed og underbemanding går ud over medarbejderengagementet og kundetilfredsheden. Uptime har svært ved selv at tiltrække de rigtige IT-udviklere og (projekt)ledere og få dem ombord. Den gode ansættelsesproces er tidskrævende og dyr i form af ledelsestid, kundetid og ved fejlrekrutteringer.  

Processen: 

Samarbejdet startede med en analyse (interview, observationer) og indsigt i strategi, værdier, mål og krav til faglig og personlige kompetencer, som alt er lagt i et sikkert datarum. Herefter udarbejdede vi en jobannonce og profilbeskrivelse og startede en search proces bl.a. via CV-database, netværk, 3. led, LinkedIn, Facebook og telefon, som gav et kvalificeret kandidatfelt. Udvælgelsesprocessen skete med et indledende interview, og efterfølgende 2. interview med motivation og analytiske tests samt validering med referencer på relevante kandidater. Undervejs havde vi en løbende sparring for at sikre timing og præsentation af kvalificerede kandidater med Uptime og kandidaterne. Efter ansættelse laves der en opsamling og evaluering af rekrutteringsprocessen, så vi sikrer en fortsat forventningsafstemning og kvalitetsstandard. 

Resultater: 

Uptime har fået professionaliseret rekrutteringsprocessen med de ‘rigtige’ kandidater til tiden, med større og mere kvalificeret kandidatfelt af både passive og aktive jobsøgere. De har fået et ekstern benchmark på IT-udviklere og (projekt)ledere med rådgivning, der udfordrer og udvikler Uptimes ledelse i forbindelse af eksekvering af forretningsplaner. Samtidig har de fået frigjort ledelsestid pga. færre forstyrrelser i dagligdagen og tidskrævende rekrutteringsforløb. 

Tipping point: 

Den unikke proces og helheden med løbende forventningsafstemning sikrer kvaliteten af de ‘rigtige’ kandidater. 

Se vores andre udvalgte cases herunder:

Kontakt teamet hos Selectors

Kontakt os

Hvis du vil høre mere om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed

Tlf. +45 72 10 00 30

Haderslevvej 36 | 6000 Kolding

Følg os på SoMe