Forbedret kunderejse
En forbedret kunderejse tager afsæt i kunder, virksomheder og medarbejdere. Vi forbedrer kunderejser med fokus på, at alle parametre i adfærden flugter, så der er færre interne barrierer til at levere reel kundetilfredshed. Vi binder med andre ord kunder og virksomhed sammen, fordi vi oversætter analyser til simpel og brugbar adfærd, som medarbejdere dygtiggøres til at eksekvere i hverdagen.
3 fordele:

I får indsigt i og fakta om jeres nuværende placering, og hvad I skal justere på, så struktur og kommunikation over tid understøtter adfærden.

I får konkret adfærdsdesign, værktøjer og eksempler, som kobles til en praktisk hverdag, og kan tages i brug med det samme.

I får alle ombord i ny adfærd, så reel kundeorientering bliver en del af jeres kultur.
Vil du inspireres, så er du velkommen til at læse mere om vores udvalg af observationer her: Gap-analyse, Differentieret markedsposition, Accelerer salget og Styrk lederadfærden.
Målrettet og adfærdsdrevet kunderejse
Uanset virksomhed og branche, bør en forbedret kunderejse altid være et tema i strategien. Men at skaffe en reel høj kundetilfredshed er en stor udfordring for de fleste virksomheder. Ofte fylder egne præferencer og hverdagens handlinger mere, end de langsigtede indsatser, der understøtter strategien.
Nogle investerer løbende i uddannelse med de nyeste trends inden for gode kundeoplevelser og værdiskabelse i kunderejsen, men mangler fortsat den tilsigtede effekt. Analyser viser at kun 33% af forandringsprojekter leverer den tilsigtede effekt.
Det svære i kunderejsen er, at det går på tværs og ikke kun er forbeholdt dem med kundekontakten, og adfærden ændrer sig ikke alene ved at måle den.
Adfærd kan sammenlignes med elitesport, hvor man løbende forfiner og forbedrer adfærden – og bruger adfærd som et konkurrenceparameter til at nå næste niveau i kunderejsen.
Kendetegn for at resultater og reel høj kundetilfredshed lader vente på sig, skyldes ofte at lederne hellere vil tale om nye projekter og tiltag end om ny adfærd.
Hvordan skaber du reel kundetilfredshed?
For at få mest muligt ud af din indsats, er det vigtigt, at du har en gennemtænkt kunderejse.
Succes med kunderejsen starter grundlæggende med at forstå, hvad kunderne sætter pris på, og hvorfor?
Samtidig kræver det klare til- og fravalg for at finde dine målgrupper, og et fælles billede af, hvornår der er afvigelse fra det, I har aftalt. Disse fakta og indsigter omsættes til et fælles sprog og referenceramme med best practice i adfærd, grafiske værktøjer og fif og tricks, som ‘lidt, men tit’ kobles til en praktisk hverdag for ledere og medarbejdere.
Når alle parametre i adfærd flugter, så er der færre interne barrierer for at levere mere værdi, reel høj kundetilfredshed og mere salg.
Start den positive bølge
Det handler om at afdække nuværende niveau og fremtidige krav og gaps i adfærd, som vi sammen udligner i den rigtige rækkefølge. Det gør vi imens I træner, så I får forbedret kunderejsen og eksekveret på strategi og mål, samtidig med vi udvikler den nødvendige adfærd.
Vi anbefaler at ændre den adfærd, der skaber problemerne i stedet for at symptombehandle alle problemerne.
Vi tror på, at den positive bølge i kunderejsen starter med at tale med kunderne om det rigtige først.
Hjælp til forbedret kunderejse?
Skal vi sammen udvikle en forbedret kunderejse, og forankre reel kundeorientering i adfærd og kultur? Vores hold af specialister er klar med rådgivning på tværs af brancher og målgrupper, og omsætter jeres strategi til den adfærd der afgør, om jeres kunder kommer eller går.

Jacob Barsballe Nielsen | Partner
Tlf. +45 30 31 99 35